Romanův (ob) deník

Osobní poznámky pro potřeby autora, k nahlédnutí jeho nejbližším a pár přátelům

07. 08. 2005

švýcarsko

dovolená ve Švýcarsku neměla chybu. Zatímco Ondra s Dorotkou běhali ve Slovinsku, my s Jankou a Aničkou jsme jezdili po Švýcarsku vláčky.
Vyrazili jsme autem po poledni 1.8., abychom noc přespali v příjemném Hotelu Kolowrat Přimdě . Ráno pokračujeme do Zurychu, kam přijíždíme za setrvalého deště. Daří se nám zaparkovat vedle nádraží v krytém parkovišti a tichým vláčkem přejíždíme do Luzernu.
3.8.05 absolvujeme výlet lodí po Luzernském jezeru, pak zubačkou na Pilatus do výšky 2132 m.n.m. - vše ukryto v mlze. Dolů lanovkou do Luzernu. Odpoledne se vyjasňuje, dokonce vysvitá slunce, krásné fotky z osvětleného města.
4.8. 05 přejíždíme vlakem přes Interlaken do Wengenu, kde necháváme kufry na hotelu a pokračujeme zubajdou na vrchol Evropy Jungfraujoch 3474 m.n.m. Cesta posledních 9 km vede skalním tunelem. Nahoře návštěva ledového paláce. Bohužel výhledy opět pro mlhu žádné.
5.8. 05 nás vítá krásné ráno, balíme kufry a přejiždíme přes Interlaken-Spiez-Brig do Zermattu. Zermat nás vítá modrým nebem, úchvatným výhledem na Materrhorn z okna hotelu. Zubajdou stoupámne k ledovcům na Gornergrat.
6.8. 05 se smutkem opouštíme krásný Zermatt vydáváme se Ledovcovým expresem na vyhlídkovou jízdu spoustou tunelů, serpentýn a mostů do St. Moritzu. St. Moritz nás zklamal svou ponurou atmosférou bez lidí v ulicích, která tak kontrastovala s předchozím živým a pulsujícím Zermattem.
7.8.05 se vracíme zpět do Zurichu, přesedáme do auta a vyrážíme na zběsilou jízdu zpět domů. 1200 km za 10 hodin.
Většinu dovolené jsme trávili cestou vlakem. Neumím si představit podobné ježdění u nás. Ve Švýcarsku je cestování vlakem velmi příjemné. Vozy jsou dokonale odhlučněné, klimatizované. Jízda skýtá nádherné výhledy na okolní krajinu. Spoje fungují jak švýcarské hodinky.
A ještě trochu bezplatné reklamy: cestu nám zprostředkovala cestovní kancelář Swiss travel. Doporučili nám trasu, objednali jízdenky, místenky a ubytování. Hotely se nacházely v těsné blízkosti nádraží, nebyl problém dojít od vlaku k hotelu pěšky i s kufry, Aničkou, panenkami, hračkami a příšerným neskladným deštníkem.
Švýcarsko se nám velmi líbilo a rádi bychom se někdy vrátili, tentokrát už na jedno konkrétní místo.